• Tempomat

Moderator: RedDevil

 #22866  autor: Tomasz
 02 maja 2016, 09:27
Da się dokręcić śrubę bez problemu za pomocą torxa i płaskiego klucza.

Poszło z Xperia Z2
 #23359  autor: philips
 06 maja 2016, 18:03
Efekt bardzo zadowalający jak na rzeźbę także 100zl zostało w kieszeni. Obrazek

Obrazek
Obrazek


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 #24628  autor: raf31
 15 maja 2016, 14:17
Witam wszystkich
Widzę że na nowym forum temat rozbudowy instalacji o tempomat jest również dość popularny.
W załączniku przedstawiam instrukcje montażu dla różnych silników mojego autorstwa.
1.4 T-jet 120, 150; 1.4 16V 90 (PO LIFTINGU) http://host1gb.net.pl/download.php?file ... f3a295db46
1.9 M-jet 120, 150; 1.6 http://host1gb.net.pl/download.php?file ... fba9f08cbc
Dla zainteresowanych mam możliwość dorobienia wiązki do każdego z tych silników, mogę też przeprowadzić całą instalację jeżeli ktoś nie czuje się na siłach aby robić to samemu. Wiązka jest wyposażona w konektory (dokładnie takie same jak w oryginalnej kostce sterownika silnika) oraz konektory wraz z kostką pasującą do wtyczki manetki (nie ma znaczenia czy to manetki z stilo, alfy 147 czy bravo).
W załączniku zdjęcie przykładowych wiązek.
http://i.imgur.com/q9gikEJ.jpg
Obrazek
 #24814  autor: raf31
 16 maja 2016, 23:09
Panowie czy komuś udało się namierzyć schemat podłączenia tempomatu do bravo 2.0?
Ostatnio miałem kilka zapytań w tej sprawie a nie mam dostatecznej pewności aby wpiąć się do sterownika jak w 1.9.
Jeżeli nikt nie znalazł a np mieszka w pobliżu Raciborza, posiada bravo lub deltę z tempomatem i z silnikiem 2.0, ma również chęć pomóc innym którzy też by chcieli mieć takie udogodnienie to możemy umówić się na 20min i przemierzyć oryginalną instalację.
Jeżeli ktoś ma bravo 2.0 i potrafi się posługiwać multimetrem może sam zrobić taki pomiar. Jest to całkowicie bezpieczne dla samochodu.
Jeżeli znajdzie się jakiś chętny to chętnie opisze procedurę.
To jest właściwie ostatni silnik w bravo który jest dla mnie zagadką pod względem tempomatu.....
 #24818  autor: moris10
 17 maja 2016, 06:18
@raf31
Ja zakładałem tempomat do 2.0, nawet info wrzuciłem na forum. Schemat jest identyczny jak do 1.6 120 czy 1.9 150 DPF wszystkie te 3 silniki maja ECU o oznaczeniach EDC16 CF5.
U siebie założyłem i działa, więc spokojnie możesz montować.

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
 #24944  autor: raf31
 17 maja 2016, 22:48
Ooooo to widocznie przeoczywszy tego posta.
Dzięki za info!!!
 #25467  autor: kml
 21 maja 2016, 20:29
kml pisze:Rozkręciłem osłony i... Czyżby to była ta legendarna wtyczka?

Obrazek
Nadszedł w końcu ten dzień:

Obrazek

Manetka od stilo + nowa osłona. Manetkę przykręciłem na śrubkę, która była pierwotnie już tam wkręcona, dojście jest kiepskie, ale mały śrubokręt ustawiony trochę pod kątem + skręcona odpowiednio kierownica i pełen sukces. Jak już manetka była na swoim miejscu to musiałem się trochę nagimnastykować, żeby dolną osłonę założyć .
 #26159  autor: delfin1977
 28 maja 2016, 00:08
Mam inne pytanie chcialem taka wiazke zrobic natomiast mam problem ze znalezieniem samej wtyczki tej wiazki, gdzie ja kupujecie , albo jak ona sie nazywa
 #26189  autor: fotolancer
 28 maja 2016, 15:36
Mam wiązke oryginalną do silnika. Napisz na pw jak bedziesz zainteresowany
 #26190  autor: raf31
 28 maja 2016, 15:52
delfin1977 pisze:Mam inne pytanie chcialem taka wiazke zrobic natomiast mam problem ze znalezieniem samej wtyczki tej wiazki, gdzie ja kupujecie , albo jak ona sie nazywa
Chodzi Ci o wtyczkę manetki? Jeżeli tak to mam ich trochę na stanie.
Dorabiam kompletne wiązki do bravo, nie potrafię jedynie dorobić do wersji 1.4 90HP przed liftem.
 #26247  autor: delfin1977
 29 maja 2016, 13:49
No dokladnie chodzi mi o ta ktora jest przy wiazce tempomatu , ta w ktora wpina sie tempomat. Generalnie mam chyba przed liftowa wersje niestety 1.4 90km, prod 2009 rocznik , ale rejestracja 2010 wiec z konca roku 2009.
Czyli do moje wersji nie da sie zrobic wiazki ?
 #26276  autor: raf31
 29 maja 2016, 17:45
Kostki sterownika silnika w 1.4 90HP przed liftem są zupełnie inne niż w pozostałych wersjach silnikowych bravo więc wnioskuję że konektory też są inne. Tak się składa że żona ma grande punto 1.4 - kostki wersji przed liftem w bravo są identyczne więc w najbliższym czasie wyjmę jeden konektor i dam znać czy jest taki sam jak w pozostałych.
Poniżej zdjęcia komory silnika bravo 1.4 90HP wersji przed i po lifcie.


Przed liftem
Obrazek


Po lifcie
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, 22:31 przez raf31, łącznie zmieniany 1 raz.
 #26420  autor: delfin1977
 30 maja 2016, 17:02
musze zernac ktora wersje mam, dzieki
 #26631  autor: delfin1977
 31 maja 2016, 23:36
Niestety przed liftem wersja , jest szansa na zrobienie tej wiazki wogole ?
 #26709  autor: raf31
 01 cze 2016, 20:11
Praktycznie wszytko się da.
Prawdopodobnie w kostce sterownika silnika 1.4 przed liftem są inne konektory niż w pozostałych wersjach silnikowych bravo. Dobranie konektorów zgodnych z oryginałem to nie taka prosta sprawa (jest tego tysiące rodzajów), jak ma się już odpowiedni konektor pozostaje jeszcze pytanie w jakich ilościach minimalnie można je kupić (te które pasują do pozostałych bravo to minimum 50szt. dostępne w Anglii).
Myślę że w wypadku gdy konektory będą inne najprościej będzie kupić kostkę sterownika i wydostać z niej konektory, następnie lutując do pozostałej części wiązki. Nie jest to może super profesjonalne rozwiązanie ale lepsze to niż wpychane gołe przewody itd. Swoją role spełni i będzie w 100% bezpieczne dla samochodu.
Daj mi jeszcze kilka dni - jak wraca żona z pracy to dziennie leje a nie chce grzebać nocą w sterowniku silnika na deszczu....
 #27107  autor: raf31
 05 cze 2016, 13:11
Jest spora szansa na to że konektory z 1.4 90HP przed liftem są identyczne w porównaniu do pozostałych wersji silnikowych (konektory w grande punto żony są takie same).
delfin1977 rozbierzesz twoją kostkę aby to potwierdzić?
Procedura jest bardzo prosta - zdejmujesz górną pokrywę (jest zamocowana na 3 zatrzaskach) następnie wyciągasz zabezpieczenie konektorów (czerwone "widełki" od przodu kostki). Teraz już można wyjąc konektor odginając uprzednio żółta zapadkę. Sprawdź przy okazji czy w slotach kostki A (z 64pinami) są zaślepione porty 58, 41, 8, 9.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
 #27250  autor: Dejff0
 06 cze 2016, 16:49
Ktoś z poznania lub okolic potrafi założyć tempomacik ?? sam się tego raczej nie podejmę :P
 #27281  autor: 68oct
 06 cze 2016, 20:21
Ja montowalem sam, na jakimś spocie możemy spróbować ogarnąć, masz kostkę czy musisz kable ciagnac?
 #27299  autor: delfin1977
 06 cze 2016, 22:14
Rafi jutro zobacze co i jak i dam znac, znalazlem jeszcze cos takiego na innym forum , tyczy sie wlasnie 1.4 90km przedliftem cyt:

"Witam ponownie, w końcu udało mi się założyć tempomat do bravo 1.4 90km, bez wtyczki pod kierownicą, potwierdzam wcześniejsze posty i schemat podłączenia do wiązki ECU ( na marginesie znalazłem w necie schemat i do stilo z silnikiem 1.2 16v też jest tak jak poniżej), ja wpiąłem się w kostkę czarno-fioletową pod bezpiecznikami obok akumulatora, a więc tak dla przypomnienia piny do podłączenia w wiązce ECU : 58, 41, 8, 9, połączone są w kostce pod akumulatorem do pinów odpowiednio : C8, C2, C4, C5. w drugiej połówce tej kostki u mnie były zaślepki kabli (nie wychodziły żadne kable z tych pinów, wiec wystarczyło tylko podłączyć odpowiednio kable z manetki i tak odpowiednio do pinu
58--> C8--> 4 (w kostce tempomatu)
41--> C2--> 1
8 --> C4--> 5
9 --> C5--> 6
Kabel żółty ( pin 2 ) w kostce tempomatu trzeba podłączyc do zasilania +12v po stacyjce"
Osoba napisala ze mu to dziala czyli generalnie potwierdza sie to co napisales powyzej.

ps. pytanie troche z innej beczki , na allegro sa cale przelaczniki zespolone do bravo, jak taki kupie to rozumiem ze moge zdjac sama "galke, raczke" od tempomatu i zamontowac do swojej kierownicy ? czy musze calosc przekladac ?
 #27308  autor: TouchTheSky
 06 cze 2016, 22:37
wystarczy zdjąć manetkę i przełożyć