• Tempomat

Moderator: RedDevil

 #27323  autor: Dejff0
 07 cze 2016, 07:24
68oct pisze:Ja montowalem sam, na jakimś spocie możemy spróbować ogarnąć, masz kostkę czy musisz kable ciagnac?
niestety trzeba ciągnąć kable:(
 #27446  autor: raf31
 07 cze 2016, 22:20
Tego się właśnie obawiałem - że od wtyczki sterownika silnika będzie pociągnięta instalacja tempomatu aż do złącza D004. Niestety nie mam "pacjenta" aby sprawdzić jakiego typu konektory są w kostce D004 (chyba że ty to zrobisz).
Na dzień dzisiejszy mogę Ci zaproponować wiązkę z pozostałych wersji silnikowych - musiałbyś wyjąć oryginalne konektory tempomatu z kostki sterownika silnika i wpiąć w ich miejsce moje, a tym samym ominąć kostkę D004 (czyli wyglądałoby to tak jak w pozostałych wersjach silnikowych). Wszystko będzie działać w 100% ale nie będzie to dokładnie tak jak fabryka przewidziała :(
 #27601  autor: pepo
 08 cze 2016, 23:26
hej koledzy potrzebuje pomocy

moje auto to 1.4 t-jet 120

zamontowałem wiązkę od tempomatu od stilo było tam więcej kabli ale zostawiłem tylko te które trzeba czyli 5 sztuk. na długość pasują idealnie

do rzeczy

kabel niebieski tak samo jak w wiązkach produkcji kolegi raf31 2 kabel w kostce od dołu został podłączony do body według schematu. kostka a1 pin 13 (tak samo było w stilo)
4 kable mam w komorze silnika, po włączenie tempomatu pojawia się w jednym 12v rozumiem ze ten kable ma zostać podłączony do kostki kompa ta większa pin 86.
(po otworzeniu kostki wszystkie wymagane miejsca są wolne zaślepione żółtym kołeczkiem)

problem polega na tym ze ie wiem jak rozróżnić resztę kabli który reset, plus minus wiec nie wiem który gdzie wpiąć

mógłby ktoś napisać licząc od góry

oczywiście kolorami odpada stilo ma inna kolorystykę

kostka tempomatu

kabel
kabel
kabel
miejsce wolne
kabel -> body kość a1 pin 13
kabel

oraz 2 pytanie czy gdzieś w instalacji są używane takie same piny który mógłbym wykorzystać do złącza silnika

z góry dziękuje
 #27705  autor: raf31
 10 cze 2016, 06:18
Pepo popatrz na schemat - sygnał ON ma być podpięty do slotu 85.
Szczerze to nie za bardzo rozumiem nad czym się rozwodzisz.... W kostce sterownika silnika masz ponumerowane sloty, w kostce tempomatu również. Podłączasz 1 z kostki tempomatu do 61 w kostce silnika, 2 do A13 body, 3 nie jest wyprowadzona, 4 do 85 itd. Mowa tu o silnikach benzynowych w bravo oraz o oryginalnej kostce i manetce tempomatu (zakładam że właśnie takie masz).

Pytanie 2 nie widziałem tych konektorów w żadnym innym miejscu w bravo.
 #27709  autor: pepo
 10 cze 2016, 07:58
dzięki raf31 za odp już wyjaśniam , nie jasne jest dla mnie numeracja przy kuśce tempomatu na schemacie bo jest tak jakoś nie po kolei ,no ale ok rozumiem

2 rzecz to na kostce nie ma numeracji, ale skoro 2 jest ten co idzie do body to wiem już ze idzie numeracja od dołu

dzięki31 raf za rozwianie moich wątpliwości

ps masz może piny na sprzedaż? albo nazwa tych pinów itp
 #27717  autor: raf31
 10 cze 2016, 10:26
W kostkach które dotychczas widziałem zawsze była numeracja (oryginalnych i tych kupowanych przeze mnie) tylko czasem jest bardzo słabo widoczna.
Mam kilka konektorów w zapasie, jeżeli potrzebujesz to pisz na PW.
 #28040  autor: ppk
 13 cze 2016, 12:16
Próbował ktoś z manetką z alfy 159? wygląda lepiej niż z 147, 156 i z Bravo :)
 #28049  autor: marcin19941
 13 cze 2016, 13:32
Wydaje mi się że problemem było by samo zamontowanie jej do kierownicy :(
 #28322  autor: delfin1977
 15 cze 2016, 13:15
raf31 pisze:Jest spora szansa na to że konektory z 1.4 90HP przed liftem są identyczne w porównaniu do pozostałych wersji silnikowych (konektory w grande punto żony są takie same).
delfin1977 rozbierzesz twoją kostkę aby to potwierdzić?
Procedura jest bardzo prosta - zdejmujesz górną pokrywę (jest zamocowana na 3 zatrzaskach) następnie wyciągasz zabezpieczenie konektorów (czerwone "widełki" od przodu kostki). Teraz już można wyjąc konektor odginając uprzednio żółta zapadkę. Sprawdź przy okazji czy w slotach kostki A (z 64pinami) są zaślepione porty 58, 41, 8, 9.
Hej niestety dopiero dzisiaj mialem chwile aby zajrzec do tej kostki i niestety w sumie sie nie udalo.
Generalnie chcialem zdjac gorna pokrywe ale cos sie nie dalo , to tak strasznie cieszko wychodzi ? Balem sie aby czegos nie zlamac? Mam jeszcze pytanie czy ja wyjme te czerwone widelki to mi konectory nie powypadaja ?
 #28340  autor: faradek
 15 cze 2016, 14:59
Górna pokrywę trzymają 2 wkręty, a później wychodzi normalnie.
 #28425  autor: delfin1977
 15 cze 2016, 22:44
udalo mi sie ja rozebrac :)
Z braku czasu zrobilem zdjecie , jutro dokladnie sprawdze ktore piny sa zaslepione oprocz tych ktore widac na zdjeciu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
 #28439  autor: raf31
 16 cze 2016, 06:03
delfin1977 pisze: Hej niestety dopiero dzisiaj mialem chwile aby zajrzec do tej kostki i niestety w sumie sie nie udalo.
Generalnie chcialem zdjac gorna pokrywe ale cos sie nie dalo , to tak strasznie cieszko wychodzi ? Balem sie aby czegos nie zlamac? Mam jeszcze pytanie czy ja wyjme te czerwone widelki to mi konectory nie powypadaja ?
Spokojnie konektory nie wypadną - możesz spokojnie wyjąć zabezpieczenie. Od dołu kostki jest jeszcze drugie zabezpieczenie każdego konektora, aby go wyjąć musisz mieć igłę i odbezpieczyć każdy z osobna.
 #28517  autor: delfin1977
 16 cze 2016, 20:41
Rafi Dzisiaj spojrzalem na kostke 58, 41, 8, 9 nie sa zaslepione, wychodza z nich kable (mowie tu o kostce tej 64 pinowej M010 z Twojego schematu)

Natomiast w D004 w gniezdzie C8, C2, C4, C5 sa okablowane , ale juz we wtyczce tego D004 te piny sa puste(nie wychodza zadne kable. Tak wiec rozumiem ze w tym przypadku podpinamy sie wlasnie tutaj tak ?

ps. dzisiaj meczylem sie z tym zabezpieczeniem pinow w tej kostce M010 i za cholere nie wiedzialem jak sie do niej dobrac, nie chcialo sie wysunac wogole

ps. 2 :) Ustalilem rowniez ze nazwe, rodzaj tych pinow, to zenski MQS F063 chyba (przynajmniej tak opisuja na innych polskich forach), moze sie komus przyda
 #28757  autor: raf31
 18 cze 2016, 21:48
Witaj delfin1977
We wszystkich wersjach silnikowych (prócz 1.4 16V przed liftem) wiązka tempomatu idzie bezpośrednio od manetki do sterownika silnika (bez żadnych kostek pośrednich). W 1.4 90HP przed liftem występuje kostka pośrednia D004 zatem odpowiedź na twoje pytanie brzmi tak - brakuje części wiązki od D004 do kostki manetki tempomatu więc oryginalnie właśnie tu powinieneś dorobić wiązkę żeby było tak jak zaplanowała fabryka.
Nie mam wiedzy jakie konektory są w D004, nie mam możliwości też tego sprawdzić (nie znam nikogo kto ma bravo 1.4 90HP przed liftem). Jeżeli podeślesz zdjęcia konektora z tej kostki (z wymiarami) może będę w stanie coś zaradzić.
Na dzień dzisiejszy mogę jedynie zaproponować gotową wiązkę od manetki tempomatu do sterownika silnika (w twoim przypadku wiązało by się to z wyjęciem konektorów z kostki M010 i wpięciem mojej wiązki).

Jeszcze propos konektora MQS F063 - to nie jest konektor który oryginalnie siedzi w kostkach sterownika silnika (czy pasuje nie wiem), ten oryginalny wygląda tak jak na poniższych zdjęciach.
Obrazek
 #28830  autor: moris10
 19 cze 2016, 20:12
raf31 pisze:Witaj delfin1977
We wszystkich wersjach silnikowych (prócz 1.4 16V przed liftem) wiązka tempomatu idzie bezpośrednio od manetki do sterownika silnika (bez żadnych kostek pośrednich). W 1.4 90HP przed liftem występuje kostka pośrednia D004 zatem odpowiedź na twoje pytanie brzmi tak - brakuje części wiązki od D004 do kostki manetki tempomatu więc oryginalnie właśnie tu powinieneś dorobić wiązkę żeby było tak jak zaplanowała fabryka.
Nie mam wiedzy jakie konektory są w D004, nie mam możliwości też tego sprawdzić (nie znam nikogo kto ma bravo 1.4 90HP przed liftem). Jeżeli podeślesz zdjęcia konektora z tej kostki (z wymiarami) może będę w stanie coś zaradzić.
Na dzień dzisiejszy mogę jedynie zaproponować gotową wiązkę od manetki tempomatu do sterownika silnika (w twoim przypadku wiązało by się to z wyjęciem konektorów z kostki M010 i wpięciem mojej wiązki).

Jeszcze propos konektora MQS F063 - to nie jest konektor który oryginalnie siedzi w kostkach sterownika silnika (czy pasuje nie wiem), ten oryginalny wygląda tak jak na poniższych zdjęciach.
Obrazek
Ja mam u siebie mam takie konektory. Dobrze pasuja na piny, da sie go zablokować w kostce. Z racji ze nie moglem na wolnym rynku znaleźć oryginalnych, zastosowalem MQS F063.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
 #35505  autor: olo_mistrzu
 24 sie 2016, 21:39
Jak, że to moje drugie Bravo 1.9 MJTD 120 KM i tak się składa, że to posiada wszystkie możliwe wiązki elektryczne w tym od spryskiwaczy reflektorów, wiązkę czujników cofania czy wiązkę pod syrenę alarmu, postanowiłem profilaktycznie zajrzeć pod osłonę kierownicy, a tam :crazy:

1. Fabryczna wiązka Obrazek
2. Następnie zakupiłem ryzykancko przez OLX manetkę, za 120 zł z przesyłką :) Obrazek
3. następnie wynalazłem skórzany kozak babci w piwnicy i go pociąłem, wyciąłem dziurę w fabrycznej osłonie i mam taki zestawik :) Obrazek - rzeźba, ale w skórze ;)... babcia nic nie wie, a zima idzie :bijatyka:

Reasumując, poprzednie Bravo 1.9 MJTD 120 KM z 2007r. w Dynamicu z climatronic, nie miało zupełnie żadnej wiązki elektrycznej, a obecne 1.9 MJTD z 2009r. w Dynamicu plus Blue & Me + climatronic ma chyba wszystkie możliwe wyprowadzenia i gdzie nie spojrzę luźne wtyczki - co początkowo mnie zdezorientowało, ale obecnie przysparza coraz więcej uśmiechu na twarzy :) ...
 #46847  autor: Tjet120
 30 gru 2016, 22:16
Bravo T-Jet 120 KM- produkcja 09.2011 Dynamic brak osławionej kosteczki :(
 #46857  autor: WojZaj
 31 gru 2016, 01:51
olo_mistrzu pisze:1.9 MJTD z 2009r. w Dynamicu plus Blue & Me + climatronic ma chyba wszystkie możliwe wyprowadzenia i gdzie nie spojrzę luźne ...
Mam taką samą wersję, wczoraj zamontowałem tempomat i posiadam gotowe instalacje pod inne bajery :D
 #46858  autor: łysy
 31 gru 2016, 07:14
U mnie dynamic z pakietem sport i blue&me z 2009 r. i też wtyczki nie było. Makarony kładli co mieli pod ręką.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
 #85192  autor: bamss
 07 lut 2018, 15:29
i mnie wzielo na tempomat :) kostki nie mam poratuje ktos podpieciem do 1.4 mjet?