Strona 1 z 1

Centralny zamek

Post:16 lis 2019, 17:39
autor: krzysiek24fan
Czesc . Mam problem z centralnym zamkiem . Dzis jak zawsze zamkłem drzwi przyciskiem na kluczyku , cos podkusiło mnie aby pociagnac za klamke. Drzwi za kierowca -otwarte , pozostałe zamkniete. W czym moze byc problem ? Zamek w drzwiach , wiazka ? Próbowałem rozebrac boczki z tylnych drzwi ale nie potrafiłem sciagnac górnej czesci, tej blizej linii okien, no i mam w tych drzwiach korbke do otwierania-zamykania szyby. Czy ta korbke tez nalezy zdemontowac aby sciagnac boczek ? Dzieki za porady :fiat1:

Centralny zamek

Post:17 lis 2019, 09:55
autor: angler
A jak użyjesz awaryjnego zamykania (widoczny z tyłu po otwarciu drzwi "otworek" na kluczyk) to się zamkną? Pokręć tym trochę - może tylko silnik od zamka utknął. Jeśli zaś nie będzie się w ogóle dawało przekręcić tego czegoś w otworku w drzwiach, to pewnie woda zalała silniczek, a ten zardzewiał i całkowicie się zablokował (u mnie tak z przodu było). W takim przypadku tylko wymiana całego elektrozamka, albo samego silniczka (dużo taniej).
Oczywiście korbkę musisz zdjąć - jest na na takim sprężynującym zatrzasku - patent znany od dziesiątków lat.

Re: Centralny zamek

Post:17 lis 2019, 15:32
autor: moris10
Tym zabezpieczeniem lepiej ćwiczyć na otwartych drzwiach bawiąc się zamkiem, bo jak padł silnik i zamknie awaryjnie to będzie rozbieranie boczka leżąc między fotelami :)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Centralny zamek

Post:17 lis 2019, 15:47
autor: angler
Tak, to fakt - najlepiej nie zatrzaskiwać drzwi, tylko sprawdzić działanie zatrzasku na otwartych drzwiach (ręcznie zamyka się zatrzask i próbuje otworzyć klamką z zewnątrz). Tak jest łatwo i bezpiecznie.

Centralny zamek

Post:17 lis 2019, 18:25
autor: krzysiek24fan
Tak, kilka dni temu , był tam z litr wody. W drzwiach tyle wody, smiech na sali . Cała wode wylałem przez uczszelke w drzwiach , a dokładnie pod drzwiami. Reasumujac pewnie silnik padł ,a moze ta wtyczka która jest w połaczeniu z drzwiami tez była mokra. Gdzie kupic taki silniczek , jaka cena?
A te boczki drzwi to w całosci schodza?

Re: Centralny zamek

Post:17 lis 2019, 19:38
autor: marajan
Tez miałem tam kiedyś tyle wody. Ja wywaliłem te uszczelki.

Centralny zamek

Post:17 lis 2019, 20:45
autor: angler
krzysiek24fan pisze: 17 lis 2019, 18:25 Gdzie kupic taki silniczek , jaka cena?
A te boczki drzwi to w całosci schodza?
Silniczki można kupić na Allegro na przykład https://allegro.pl/oferta/silownik-siln ... 6077538247 . Ogólnie chyba wszystkie fiatowskie z wyprowadzeniami zasilającymi z przodu (przy zębatce) powinny pasować (ja też bodajże od Pandy zakładałem).
Boczki w całości schodzą.

Centralny zamek

Post:18 lis 2019, 20:29
autor: krzysiek24fan
Dzięki bardzo za pomoc

Centralny zamek

Post:25 cze 2021, 19:35
autor: lulas
Odświeżam trochę temat, bo mam podobny problem - jedne drzwi się nie zamykają. Rozebrałem boczki, wyciągnąłem zamek (przy okazji kręcąc tym czarnym otwieraniem ułamałem ten czarny grzybek ;) ) i ewidentnie nic się nie działo przy zamykaniu zamka (silniczek nie obraca).
Kupiłem drugi zamek na allegro (ze względu na ten czarny grzybek, który ułamałem) i sytuacja jest analogiczna.
Trochę dziwny zbieg okoliczności, że dwa zamki się zepsuły, a może chodzi o coś innego?
Żeby nie było, sprawdzałem napięcie i w zamku i na tej kostce wchodzącej do drzwi - zwarłem styki odpowiedzialne za czujnik zamknięcia drzwi i sprawdzałem napięcie na tych idących do silniczka, ale nic mi mój miernik nie pokazywał. Sprawdziłem to samo na drzwiach, które się zamykają z tym samym efektem, więc podejrzewam, że po prostu napięcie jest tam zbyt krótko i mój miernik nie zdąży zareagować (nie mam min-max). Albo jest walnięty ;)
Macie jakiś pomysł jak sprawdzić z całą pewnością, że to silniczek jest uszkodzony? Może jak go zasilę napięciem (12V?) to wtedy się przekonam? Może wpiąć żarówkę w te styki, żeby zobaczyć, czy jest tam napięcie?
A jeśli to nie silniczek, to gdzie szukać usterki? Ta wiązka idzie gdzieś w progu, ale pewnie w grę wchodzi prucie wszystkiego...

Centralny zamek

Post:26 cze 2021, 11:43
autor: angler
Pewnie, że można sprawdzić silniczek bezpośrednio podłączając napięcie na styki. Tylko na krótko, żeby nie przegrzać.
Silnik teoretycznie można też sprawdzić miernikiem na ustawieniu pomiaru oporu (R). Powinien pokazać wielkość zbliżoną do 0, czyli zwarcie. Rozumiem, że sprawdziłeś "mechanicznie", że ośka silnika się obraca (nie jest zablokowany)?
W sumie jak masz rozebrane inne drzwi, to można nawet podmiankę zrobić (lewy z prawym). Zerknij tylko wcześniej na kolory kabli w wtyczce, czy są identyczne na identycznych miejscach. Oczywiście zamków nie przykręcasz w drzwiach (bo się nie da odwrotnie ;) ), tylko testujesz na zewnątrz.

Centralny zamek

Post:05 lip 2021, 21:29
autor: lulas
Wreszcie miałem trochę więcej czasu, sprawdziłem silniczki z obu zamków pod 12v i oba kręcą (poza drzwiami oczywiście), więc problem jest gdzie indziej.
Muszę wymyślić jak to sprawdzić, z tego co wyczytałem na 4cardata, to moduł sterujący jest pod fotelem kierowcy, więc problem musi być tam albo w wiązce.
Póki co drzwi złożyłem z odłączoną klamką zewnętrzną - wolę to, niż zawsze otwarte auto :)
Dzięki za pomoc, jeśli uda mi się coś ustalić, to dam znać :)

Centralny zamek

Post:21 maja 2022, 18:53
autor: greg02
Witam wszystkich.
Mam pytanie. Nie będę oryginalny, bo chodzi o centralny zamek w Bravo 2. Jednocześnie przestał mi zamykać drzwi z lewej strony. Zamyka się tylko prawa strona auta i bagażnik. Czy to może być wina sterownika?

Centralny zamek

Post:03 cze 2022, 22:53
autor: grzech1991
tak, na śląsku są regularnie zloty. W Częstochowie średnio się udaje. Ale jak jesteś chętny to pytaj na PW.

Centralny zamek

Post:12 lut 2023, 12:29
autor: Pastel
Wybaczcie, że odkopuję temat, ale nie chcę mnożyć tematów. Otóż mam identyczny problem, aczkolwiek wynika on z wiązki od drzwi. Po 11 latach trytytka, która trzymała przewody do plastiku od wtyczki przetarła je, a jeden przewód od zamka się ułamał. Polutowałem to, zabezpieczyłem termokurczem, spiąłem porządnie do plastiku i działało to około półtora roku. Po tym czasie powtórka z rozrywki. Również poprawione, tym razem dużo staranniej. Było to około pół roku temu. Dzisiaj z przyzwyczajenia ciągnę za klamkę, a drzwi otwarte. Jest jakiś patent, żeby te połączenia były niezniszczalne, czy najlepiej całą wiązkę wymienić? Nie bardzo mi się widzi rozbieranie plastików od drzwi. Pozdrawiam.