• katalizator

Moderatorzy: krupniok200, xkacpix0402

 #44080  autor: pycio1994
 27 lis 2016, 16:01
siema panowie, potrzebuje informacji na temat kata. DPFa się pozbyłem i mam zrobiony program. Zrobiłem swojej bravosi przelot lecz ona nawet nie zagadała głośniej. Jest jakiś mechajniker w okolicach Sosnowca, który usuwa katalizatory tak, żeby nie wyskakiwał żaden błąd ?
Bravo 1.9 150 km pozdrawiam :D
 #44316  autor: Michał
 29 lis 2016, 20:31
Nie ma :)

Dodano po 8 minutach 22 sekundach:
Tak na poważnie to głośniej nie będzie. Ja mam tylko końcowy tłumik. Kat i DPF usunięte 120 000 km temu.
 #44321  autor: kubajg
 29 lis 2016, 20:44
Ja przy wycince DPFu przejechałem się kawałek ze zdjętą połową wydechu (kończył się mniej więcej pod nogami) i nawet gazując na wyższe obroty nie słyszałem różnicy w głośności, diesel to diesel cudów nie zdziałasz :D
 #44332  autor: faradek
 29 lis 2016, 21:50
Bardzo duży wpływ na cichą pracę diesla nawet na przelocie ma wpływ turbosprężarka która bardzo mocno wytłumia dźwięk, zwłaszcza ze zmienną geometrią. Kiedyś w firmowym wolnossącym dieslu - VW LT 2.5 SDI R5 urwał się tłumik. Co się wtedy działo. :shock: Na niskich obrotach szedł jak Kamaz czy inny Jelcz, ale przy butowaniu był tylko ryk jak w WRC słyszalny z kilkuset metrów :evil:
 #48350  autor: Emaxxxo
 14 sty 2017, 12:51
Panowie czy wiecie jaka jest średnica rury wydechowej u nas w bravo w 2.0 MJET? Planuję wyciąć kata i DPF, wstawić chcę poprostu rurkę,jak widzę ktoś już robił taką operację i się podzieli pomocnymi informacjami? @Michał ? Usuwałeś u Cinka czy sam? Pozdr
 #48351  autor: Michał
 14 sty 2017, 12:57
U Cinka.
 #48357  autor: goago
 14 sty 2017, 13:15
Emaxxxo pisze: Planuję wyciąć kata
Zlituj się nad matką naturą i nie wycinaj katalizatora, druga sprawa że jazda za Tobą w korku będzie nie do wytrzymania...
 #49380  autor: Zbyszek666
 23 sty 2017, 20:04
Katalizatora się nie usuwa, usuwa się tylko DPf'a. W 2.0 MJET Dpf'a i katalizator masz w jednej puszce w komorze silnika, niestety trzeba ja ciąć i spawać. Po wyjściu z "puszki" masz już rurę.
Obrazek
W 2.0 MJET średnice rury wydechowej masz 54 mm.
Jak już chcesz usuwać Dpf'a to zastanów się również nad zaworem EGR. W 2.0 masz elektroniczny eger, trochę więcej jest zabawy aby go usunąć z wsadu komputera niż w przypadku 1.9.

PS...W Sosnowcu i Będzinie są magicy co to robią :)
 #75541  autor: Paperman
 16 paź 2017, 15:23
Ale czasami zdarza się tak, że katalizator jest już mocno zapchany. Moc spada i jedynym wyjściem jest wycięcie kata i wstawienie nowego, czy też właśnie "puszki". W dieslu aż tak dużego problemu nie ma przy wycinaniu, a sam katalizator zawsze można sprzedać na skupie. Ogólnie polecam o tym poczytać tutaj https://katalizatorychrzanow.pl/, przy okazji można sprawdzić ceny za taką zużytą część. W przypadku diesla nawet podczas przeglądu nie będzie problemów jeśli chodzi o emisję spalin, bo wszystko mieści się w normie.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, 08:19 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.