Strona 1 z 1

katalizator

Post:27 lis 2016, 16:01
autor: pycio1994
siema panowie, potrzebuje informacji na temat kata. DPFa się pozbyłem i mam zrobiony program. Zrobiłem swojej bravosi przelot lecz ona nawet nie zagadała głośniej. Jest jakiś mechajniker w okolicach Sosnowca, który usuwa katalizatory tak, żeby nie wyskakiwał żaden błąd ?
Bravo 1.9 150 km pozdrawiam :D

katalizator

Post:29 lis 2016, 20:31
autor: Michał
Nie ma :)

Dodano po 8 minutach 22 sekundach:
Tak na poważnie to głośniej nie będzie. Ja mam tylko końcowy tłumik. Kat i DPF usunięte 120 000 km temu.

katalizator

Post:29 lis 2016, 20:44
autor: kubajg
Ja przy wycince DPFu przejechałem się kawałek ze zdjętą połową wydechu (kończył się mniej więcej pod nogami) i nawet gazując na wyższe obroty nie słyszałem różnicy w głośności, diesel to diesel cudów nie zdziałasz :D

katalizator

Post:29 lis 2016, 21:50
autor: faradek
Bardzo duży wpływ na cichą pracę diesla nawet na przelocie ma wpływ turbosprężarka która bardzo mocno wytłumia dźwięk, zwłaszcza ze zmienną geometrią. Kiedyś w firmowym wolnossącym dieslu - VW LT 2.5 SDI R5 urwał się tłumik. Co się wtedy działo. :shock: Na niskich obrotach szedł jak Kamaz czy inny Jelcz, ale przy butowaniu był tylko ryk jak w WRC słyszalny z kilkuset metrów :evil:

katalizator

Post:14 sty 2017, 12:51
autor: Emaxxxo
Panowie czy wiecie jaka jest średnica rury wydechowej u nas w bravo w 2.0 MJET? Planuję wyciąć kata i DPF, wstawić chcę poprostu rurkę,jak widzę ktoś już robił taką operację i się podzieli pomocnymi informacjami? @Michał ? Usuwałeś u Cinka czy sam? Pozdr

katalizator

Post:14 sty 2017, 12:57
autor: Michał
U Cinka.

katalizator

Post:14 sty 2017, 13:15
autor: goago
Emaxxxo pisze: Planuję wyciąć kata
Zlituj się nad matką naturą i nie wycinaj katalizatora, druga sprawa że jazda za Tobą w korku będzie nie do wytrzymania...

katalizator

Post:23 sty 2017, 20:04
autor: Zbyszek666
Katalizatora się nie usuwa, usuwa się tylko DPf'a. W 2.0 MJET Dpf'a i katalizator masz w jednej puszce w komorze silnika, niestety trzeba ja ciąć i spawać. Po wyjściu z "puszki" masz już rurę.
Obrazek
W 2.0 MJET średnice rury wydechowej masz 54 mm.
Jak już chcesz usuwać Dpf'a to zastanów się również nad zaworem EGR. W 2.0 masz elektroniczny eger, trochę więcej jest zabawy aby go usunąć z wsadu komputera niż w przypadku 1.9.

PS...W Sosnowcu i Będzinie są magicy co to robią :)

katalizator

Post:16 paź 2017, 15:23
autor: Paperman
Ale czasami zdarza się tak, że katalizator jest już mocno zapchany. Moc spada i jedynym wyjściem jest wycięcie kata i wstawienie nowego, czy też właśnie "puszki". W dieslu aż tak dużego problemu nie ma przy wycinaniu, a sam katalizator zawsze można sprzedać na skupie. Ogólnie polecam o tym poczytać tutaj https://katalizatorychrzanow.pl/, przy okazji można sprawdzić ceny za taką zużytą część. W przypadku diesla nawet podczas przeglądu nie będzie problemów jeśli chodzi o emisję spalin, bo wszystko mieści się w normie.