• Specjalista od DPF/EGR poszukiwany

Moderatorzy: rybsztein, MichalO

 #105558  autor: Papciak
 13 lis 2018, 11:53
Witam,
mam problemy z DPF tzn dymi jak lokomotywa podczas wypalania
Czy zna ktoś z Warszawy (im bliżej Piaseczna tym lepiej) magika który ogarnia temat EGR/DPF ?
Pozdrawiam
 #105559  autor: rybsztein
 13 lis 2018, 11:56
Wyciąć chwasta i problem z głowy. Ja nie znam żadnego magika bo wywaliłem DPFa i EGR.


A podłączałeś komputer, żeby zobaczyć interwały itd.?

Pojszło z mojego Szajsunga eS 7.


 #105560  autor: Papciak
 13 lis 2018, 11:59
Jazda po mieście i obecnie interwały to 200 km
Nie chcę wycinać ale muszę to zrobić bo to wypalanie to dramat poza tym jakby policja stała za mną na skrzyżowaniu to od razu by mnie haltowali
 #105574  autor: Papciak
 13 lis 2018, 15:24
Mi nie chodzi o częstotliwość lecz jak na początku napisałem towarzyszące mu straszne dymienie.
To nie jest lekki dymek tylko lokomotywa
 #105588  autor: rybsztein
 13 lis 2018, 19:36
Gdyby coś było nie tak z DPF to by się nie wypalał albo wypalał zbyt często, problem jest raczej gdzie indziej. Może @ecumod coś podpowie?
 #105619  autor: ecumod
 14 lis 2018, 06:16
Podpowiem, że miałem dwa takie przypadki: jeden w doblo 1.6 mjet 105km, drugi w bravo 1.6 120km - jazda ze stale wciśniętym gazem podczas wypalania dawała dym na jakieś 1,5 metra za autem i ruszanie spod świateł to było jak zostawienie mgły smoleńskiej. W doblo po wyciągnięciu filtra nie zauważyliśmy nic złego - filtr jak filtr po 112 tyś km bodajże... po usunięciu spokój, natomiast w bravo mieliśmy tam przypadek pękniętego filtra, po czym wymieniliśmy na prośbę klientki na zamiennik, z tym że jej wypalał się co kilkanaście kilometrów ze względu na to, że czujnik różnicy ciśnień robił cuda przy pekniętym filtrze i auto słusznie stwierdziło, że coś jest nie tak.
Przy normalnych interwałach wypalania obstawiałbym, że nic nadzwyczajnego nie uświadczysz - wypadałoby sprawdzić różnicę ciśnień na pełnym bucie. Jeśli będzie niska, to znaczy, że przekoszony kąt wtrysku w minusie (późny) oraz dawka wtryskowa przenika przez filtr i wali całym tym ekologicznym g.....nem na zewnątrz podczas wypalania (dość prawdopodobna opcja).
 #105630  autor: Papciak
 14 lis 2018, 10:08
Jak jadę ze stałą prędkością to nie ma problemu praktycznie tego zjawiska nie ma.
Natomiast jak stoję na skrzyżowaniu bądź zredukuję prędkość i chcę przyspieszyć to wtedy zaczyna się kopcenie
 #105631  autor: bravokr
 14 lis 2018, 10:12
ił.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 14 lis 2018, 10:12 przez bravokr, łącznie zmieniany 1 raz.
 #105632  autor: Papciak
 14 lis 2018, 10:15
U mnie jakbym stał w korku to dymienie trwałoby 12-15 min i to nie jest mały dymek tylko kopci jak lokomotywa zatem nie jest to normalne wypalanie sadzy
 #105644  autor: rybsztein
 14 lis 2018, 12:47
Tylko, że tak się będzie wypalal w korku. Zobacz filmiki wypalania DPF w trybie serwisowym. Wypalanie w korku to warunki ultra niesprzyjajacę - ciężko uzyskać te 550-600st.C temp, w których DPF się normalnie wypala, więc ECU dowala ropki żeby podbić ciśnienie (ciśnienie=temperatura). A dużo ropki=dużo dymu. Nawet w czasie jazdy ECU podnosi dodatkowo obroty i zwiększa się znacznie spalanie, żeby uzyskać właściwe warunki a co dopiero w korku. Jak często przeganiasz samochód w trasie? Bo to w trasie DPF się swobodnie wypala. Coś czuję, że rzadko:) Kup interfejs i zobacz parametry DPF i jak zobaczysz, że zbliża się wypalanie (przy 70-80% on się już wypala bodajże) to jedź w trasę krótka.

Coś czuję, że u Ciebie czeka na stosowne warunki a że doczekać się nie może to wypala się późno, żeby się nie zapchał na amen.

U mnie w mieście jak się wypalal to też chmura za mną leciała. Wywaliłem go i spokój.

Pojszło z mojego Szajsunga eS 7.


 #105649  autor: Tomek
 14 lis 2018, 13:57
U mnie wypala się jak zapełnienie dochodzi do 100-105%, średnia ostatnich 5 regeneracji to 600km. Jak się zbliża do 100% to staram się go przegonić po obowdnicy, czasem chmurkę puści. Następnie zapełnienie spada do 16%.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


 #105650  autor: bravokr
 14 lis 2018, 14:00
Ffg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 14 lis 2018, 14:00 przez bravokr, łącznie zmieniany 1 raz.
 #105652  autor: moris10
 14 lis 2018, 15:06
Kup na początek coś do dpf w spray i daj to do filtra. Może masz tam sporo sadzy której nie jest w stanie spalić w czasie wypalania.
ECU Fiata na taki myk, że jak przerywasz wypalenie to on obniży poziom zatkania o kilkanaście procent, ale nie zresetuje odległości od ostatniego wypalenia. Dzięki temu przerywając wypalenie możesz w teorii osiągać dziwne wyniki od ostatniego wypalenie. Przetestowane na własnym aucie jak zdusilem silnik przy wypalaniu podczas awaryjnego hamowania.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #106263  autor: Papciak
 23 lis 2018, 12:06
@ecumod na 90% to wtryski zatem pytanie czy regenerować czy kupić nowe? Na allegro nowe kosztują ok 650zł a regeneracja nie mam pojęcia ile będzie kosztowała
Wtryski są BOSCH 0445110300
 #106264  autor: rybsztein
 23 lis 2018, 12:09
Regeneracja polega na wymianie końcówek i czyszczeniu. Zazwyczaj to wystarcza. Gdzie będziesz to robił? Bo u mnie cyklicznie korekty skaczą na pojedynczych wtryskach powyżej +/- 1.0 mm3 i nie wiem czy też nie oddam na regenerację.
 #106265  autor: Papciak
 23 lis 2018, 12:25
Jeszcze nie wiem, zaraz będę szukał ale możliwe że zdam się na warsztat - wysyłają do zakładu pod wrocławiem. W nadarzynie jest firma która to robi ale różne opinie słyszałem zatem nie zdecyduję się raczej na nich.
Jeżeli regeneracja będzie kosztowała więcej niż 400zł to pewnie kupię nowe.
Jeżeli coś znajdę lu zadecyduje to napiszę, @rybsztein Ty też daj znać jak coś znajdziesz
 #106273  autor: rybsztein
 23 lis 2018, 18:17
Do 1.9 150 nowe 1200 zł ....

Ci mają dobre opinie i mam do nich blisko:

https://www.naprawa-wtryskiwaczy-i-pomp.pl/

Napisałem do nich - zobaczymy co odpiszą.
 #106275  autor: Papciak
 23 lis 2018, 19:00
kosztują również 650zł na allegro
 #106287  autor: moris10
 23 lis 2018, 19:58
Ponoć nie źle wtryski regeneruje Bosch serwis w Stalowej Woli.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka